titulní strana

1889, 1890: Opočno - Solnice

Téměř současně s Hubatschkovým projektem si v roce 1889 opočenské panství nechalo vypracovat rámcovou studii pro dráhu z Opočna přes Dobrušku do Solnice. Podobně jako Hubatschkův projekt byl tento návrh smeten ze stolu Rychnovskými. Z Rychnova zazněl hlas že dráha opočensko – solnická je pro okres nepotřebná a ve vztahu k žádané spojnici vedené údolím Kněžné i škodlivá.

Trasa tratě měla být vedena ze železniční stanice Opočno přes Podzámčí, město Opočno, Zastavilku k Podchlumí. Mezi Újezdem a Hroškou se lomila přes Ještětice k Solnici a Kvasinám.

V roce 1890 nechal vypracovat alternativní studii opočensko – solnické dráhy dobrušský starosta J. Archleb. Přes rázný postup a rozvinutou propagaci návrh opět neuspěl : trať, která měla být vedena z opočenské stanice přes Pohoří, Pulice, Dobrušku, Bílý Újezd a Ještětice do Solnice, by neuspokojovala ani potřeby města Opočna ani potřeby knížecího panství. Navíc tento návrh nevyvolal ani patřičný ohlas v obcích atrakčního obvodu zamýšlené trati.




Ubytování Orlické hory


Sponzoři:
Dopravní projektování Eurovia SUDOP Rokytnice v O.h. mikroregion Rychnovsko Královéhradecký Kraj C Tech direct media Dobrovolný svazek obcí Orlické hory Univerzita Pardubice