titulní strana

1889, 1891: Smiřice - Žamberk

Další varianta na vedení tratě napříč pod Orlickými horami. Vedle již známého nesouhlasu Rychnovských se stavbou tratě přispěl pravděpodobně ke zkáze tohoto projektu i nezájem železniční společnosti StEG.

V úseku ze Smiřic do Dobrušky měla trasa vést přes nádraží Opočno a Opočno město. Dále navrhovaná trať měla spojit Kvasiny, Rychnov a Žamberk s eventuálním prodloužením do Kladska.

Pod projektem je podepsán MUDr. Jan Dvořák, opočenský okresní starosta.

Už před rokem 1880 byl z podnětu knížete Colloreda Mansfelda zpracován návrh tzv. řepařské železnice, spojující mezi Smiřicemi a Solnicí sídla panských velkostatků s místy už existujících či uvažovaných cukrovarů. Uvažovaná trasa vedla ze Smiřic přes Libřice, České Meziříčí, Opočno nádraží a Pulice. Celá trať měla končit na nádraží V Loučkách poblíž Zlatého potoka v Dobrušce.




Ubytování Orlické hory


Sponzoři:
Dopravní projektování Eurovia SUDOP Rokytnice v O.h. mikroregion Rychnovsko Královéhradecký Kraj C Tech direct media Dobrovolný svazek obcí Orlické hory Univerzita Pardubice